Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Mei 19, 2012, 06:11:42
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws:

+  Dierenwinkelinspectie
|-+  Dierenwinkelinspectie
| |-+  Inspecties
| | |-+  Pets Place Leerdam met tel. +31 (0)345-614848 Centrum
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Pets Place Leerdam met tel. +31 (0)345-614848 Centrum  (gelezen 3858 keer)
reptielthuis
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: Juni 03, 2008, 11:20:52 »

Echter verkoop deze ondernemer die on ervaren is reptielen (schildpadden) zonder Cites papieren aan zijn klanten.

Echter ik mijn bekend dat van de Fauna wet, dat elke verkoop van een schildpad echter ze eigen CITES papieren heb.

en niet 10 schildpadden in bezit hebben en onder 1 Cites papier verkopen dit is echter strafbaar.

iedere schildpad heeft zijn eigen cites papieren dat staat bekend in NL.
Ook zo onervaren personeel rond lopen die niet eens weten hoe ze een reptiel moeten behandelen en hanteren.

echter is deze ondernemer nooit bekend geweest met reptielen.
alleen de vorige eigenaar van de tent maar die heeft de benen genomen des tijd van die winkel.

Schildpadopvang Boekel
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 24, 2008, 11:44:02 »

Echter verkoop deze ondernemer die on ervaren is reptielen (schildpadden) zonder Cites papieren aan zijn klanten.

Echter ik mijn bekend dat van de Fauna wet, dat elke verkoop van een schildpad echter ze eigen CITES papieren heb.

en niet 10 schildpadden in bezit hebben en onder 1 Cites papier verkopen dit is echter strafbaar.

iedere schildpad heeft zijn eigen cites papieren dat staat bekend in NL.
Ook zo onervaren personeel rond lopen die niet eens weten hoe ze een reptiel moeten behandelen en hanteren.

echter is deze ondernemer nooit bekend geweest met reptielen.
alleen de vorige eigenaar van de tent maar die heeft de benen genomen des tijd van die winkel.

Misschien wat laat maar toch een opmerking.

Niet iedere schildpad behoeft een CITESdocument, de meeste moeras(water)schildpadden die in de handel verkrijgbaar zijn hebben gen document nodig.

Ook bij de landschildpadden zijn er een aantal dieren die geen CITESdocument behoeven als voorbeeld noem ik de russische vierteen en de woestijnschildpad, , deze zijn beide CITES appendix II en vallen onder bijlage B van de Europeesche verordening, deze twee (CITES en de Europeesche verordening) zijn de grondslag voor de uitgifte van CITESdocumenten voor uitheemse diersoorten.
Bij de dieren die op bijlage B en CITES appendix II voorkomen behoeft men enkel een overdrachtsverklaring te hebben die voldoet aan de gestelde regels.

Met vriendelijke groet

Schildpadopvang Boekel
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte