Ik ga proberen het nu voor mekaar te krijgen. Zit alleen met een hamsterwang *Gister zijn links 2 verstandskiezen eruit gesneden*.
Hopelijk staat het er zo op

Edit:
Inspectie dierenwinkel Pets Place te ArnhemPets Place te Arnhem
Kronenburgpassage 68A
6831 ER Arnhem
Vandaag, 5 Februari 2008, ben ik naar de Pets Place te Arnhem geweest. Wat ik hier aantrof was moeilijk te omschrijven, en te gek voor woorden.
Ik ga proberen hier te omschrijven wat ik aantrof, en wat mij geraakt heeft.
Als eerste kwam ik bij een stelling met Knaagdieren en Konijnen. Er zaten verschillende soorten knagers. Op het oog zag alles er redelijk goed uit, maar er kwam een ontzettend penetrante geur uit de bakken zetten. Ook konden de konijnen bij de ratjes in het hok komen, en als dit eenmaal zou gebeuren zouden er flinke problemen zijn. De dieren zagen er somber uit, maar op zich was het beter met wat ik eerder aan trof.
Daarna ben ik verder in de winkel gaan kijken, en zag ik een fretje in een hok. Deze lag te slapen en had allemaal kale plekken en was sowieso te klein. Ik probeerde de fret wakker te maken en kreeg op een botte manier de vraag:"Wil je het fretje laten slapen!", Waarom op ja zei en verder ben gaan kijken. Toen kwam ik bij de vogels aan, en net als de vorige keer dat ik er kwam lag er een vogel dood in het hok. Toen ik dit melde kreeg ik nogmaals op een botte toon, ik ga er zo naar kijken te horen. Er bleek nog een vrouw bij de vogels te kijken, die jou Sten ook kent en regelmatig op dierenwinkelinspectie.nl komt. Samen zijn we even heel boos geworden. De vogel bleek nog te leven. Hier heb ik een foto van gemaakt (hoe ik de vogel aantrof)

De foto is niet erg duidelijk, maar hij lag doodstil in dat hoekje.
Ook zaten en een flink aantal Diamantduifjes in 1 hokje, Diamantduiven kunnen alleen als koppel gehouden worden, dus waren er een aantal flink aangevreten:

Ook waren er meerdere vogels die aangevreten waren:

Daarna kwam ik bij de reptielen uit, wat ik hier aantrof was gewoon te gek voor woorden. Verschillende soorten bij elkaar in de hokken, en zoals altijd een boa contrictor die ontzettend slecht verveld en in een te klein hok zat. Dit keer samen met nog een Boa en een konings Phyton

*2 boa's in een te klein hok samen met een python

Baardagamen samen met nog een andere soort reptiel.

Een hagedis? Die samen zit met landschildpadden en word belaagt door springhanen

De buiten voliere zit bomvol met vogels. Het stuk wat leeg is daarin zitten 2 konijnen met een cavia.

Een valkje in de buitenvoliere, duidelijk ziek.

Het konijn met cavia's buiten

Een konijn wat daar ook bij zit, en zichtbaar ziek is.
Helaas zijn de foto's niet echt duidelijk en krijg ik ze niet duidelijker en groter. Ik ben bereid binnenkort nogmaals terug te gaan en te kijken of ik betere foto's kan maken met mijn camera
Dit zijn de aantekeningen die ik gemaakt heb:
Ik werd erg onbeschoft behandeld en nadat ik de fret wakker wou maken werd ik constant in de gaten gehouden.
Er liepen 2 leguaen los in de winkel deze schijten alles onder waardoor het 1 grote ziekte kweker word.
Ik vond een aantal uitgekotste dieren.
De reptielen soorten door elkaar heen want absoluut niet kan!!!
De knagers waren redelijk, en alles had toevallig eens een keer water en voer. Maar niet het voer wat ze nodig hebben, dus erg slecht.
Hopelijk hebben we hier wat aan!!